Tarieven Natuurgeneeskundig consult 2025 (BTW vrijgesteld)
Omschrijving | Bedrag in € |
Consult Reflexologie 50 minuten Alle behandelingen naast reflexologie kunnen als ondersteuning van reflexologie worden ingezet |
80,00 |
Consult bioresonantie Asyra | 125,00 |
Consult Fotonentherapie (45 minuten) | 90,00 |
Fotonentherapie traject (5 x 45 minuten) | 425,00 |
Acces Bars™ behandeling | 80,00 |
Corpus bioscan meting | 90,00 |
Orthomoleculair Voedingsadvies | 90,00 |
Afhankelijk van de inhoud van uw afgesloten aanvullende ziektekostenverzekering, worden mijn reflexologie behandelingen geheel of gedeeltelijk vergoed door de zorgverzekeraar.
- Check hier of uw zorgverzekering een vergoeding geeft.
- Ik ben aangesloten bij de beroepsorganisatie VBAG en koepelorganisatie RBCZ.
AGB zorgverlenerscode | |
AGB praktijkcode | |
RBCZ | 911393R |
KB | 0907.0728 |
Wist u dat:
- u vrij bent om een aanvullende verzekering elders af te sluiten, zonder dat u een basisverzekering afsluit?
- vele verzekeraars u de mogelijkheid bieden deze zelfs midden in het jaar af te sluiten?
- vele zorgverzekeraars in de maand januari hier geen enkel probleem van maken?
Zoek naar aanvullende verzekeringen die uw wens tot vrije keus wèl respecteren!
Praktijkvoorwaarden/Behandelovereenkomst
Vertrouwelijkheid van de consulten
- Therapeut is gehouden aan de beroepscode van de VBAG en RBCZ.
- Therapeut werkt derhalve in dienst van de belangen van de cliënt
- Cliënt verplicht zich middels het anamneseformulier relevante informatie te verstrekken
- Cliënt heeft het recht tot inzage in het eigen dossier.
- Inhoudelijke informatie vanuit de therapie wordt alleen dan naar buiten gebracht als cliënt daarvoor expliciet toestemming heeft gegeven.
Afspraken
- Consult/behandeling zijn op persoonlijke afspraak.
- Consult/behandeling duurt 50 minuten mits anders is afgesproken, wanneer deze tijd overschreden wordt zal dit evenredig in rekening worden gebracht.
- Cliënt dient vooraf geïnformeerd te worden over de kosten per consult/behandeling.
- De therapie is opgebouwd uit een aantal consulten/behandelingen, waaraan telkens voorafgaand een gesprek plaatsvindt.
- Cliënt verplicht zich een afspraak tijdig (minimaal 24 uur van te voren) te annuleren, wanneer cliënt door omstandigheden verhinderd is.
- Bij annulering binnen 24 uur wordt 50% in rekening gebracht (met uitzondering van overmacht, bv ziekenhuis opname of een overlijdensgeval, etc.)
- Bij het niet verschijnen op een gemaakte afspraak zonder annulering wordt vanwege de gereserveerde tijd 100% van het consult per factuur in rekening gebracht.
- Bij ziekte op de dag van de afspraak zelf, dan afspraak gaarne zo vroeg mogelijk afmelden.
Kosten en betaling
De actuele tarievenlijst per consult staat vermeld op de website en dient zichtbaar in de praktijk aanwezig te zijn.
Betaling dient direct na afloop van elk consult/behandeling contant te geschieden.
Cliënt ontvangt na elk consult/behandeling een declaratie, welke kan worden ingediend bij de zorgverzekeraar van cliënt.
Nazorg
Indien er gedurende de periode van therapie vragen c.q. opmerkingen zijn die de cliënt wenst te bespreken, dan biedt de therapeut de mogelijkheid aan om per mail vragen te stellen en zal deze mail binnen 24 uur beantwoorden.
Wanneer cliënt de therapeut telefonisch wenst te spreken bestaat de mogelijkheid om een bericht in te spreken op de voicemail, waarbij naam en telefoonnummer ingesproken dienen te worden, waarna cliënt zo spoedig mogelijk wordt teruggebeld.
Beëindiging
Beëindiging van de therapie kan te allen tijde met wederzijds goedvinden geschieden.
Klachten & Aansprakelijkheid
- De therapeut heeft een collectieve evenals een zelfstandige aansprakelijkheidsverzekering.
- Cliënt/patiënt kan zich bij eventuele klachten over een consult/behandeling wenden tot de beroepsorganisatie van de therapeut en/of tot het onafhankelijke klachtenbureau.
VBAG-zorgverleners aangesloten bij de RBCZ, zijn gehouden aan de Wkkgz. Binnen deze wet is vastgelegd dat de zorgverlener een klachtenfunctionaris (Quasir) moet aanstellen en is aangesloten bij een overheid erkende geschillencommissie (Zorggeschil). Ze doen er alles aan om u op een goede en respectvolle manier zorg te bieden.
Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Het zou goed zijn als u die onvrede met uw therapeut bespreekt. Maar soms lukt dat niet of helpt dit niet. Heeft u hulp nodig of is uw onvrede aanleiding om een klacht in te dienen, dan ondersteunt VBAG u hierbij. Via deze link komt u op de betreffende pagina: https://vbag.nl/consument/klachten-en geschillen.